Filmkväll

Dom 2 senaste dagarna har man haft filmkvällar med massa god mat , godis och massa skratt. Har sett så bra filmer den första filmen Pompeii är ett actionäventyr i 3D, om en av de största historiska katastroferna. Filmen utspelar sig år 79 e.Kr, kring vulkanen Vesuvius utbrott. En gladiator ger sig ut för att rädda kvinnan han älskar och sin bästa vän, en gladiator som sitter instängd i stadens colosseum. Bästa film jag sett på länge. Sedan har vi den svenska komedi 100 åringen utspelas av Robert Gustafsson. Efter ett långt och händelserikt liv hamnar Allan Karlson på ett ålderdomshem i tron att det blir hans slutstation. Problemet är bara att hans hälsa fortfarande är utmärkt och dagarna blir därför alldeles för trista. När firandet av Allans hundrade födelsedag närmar sig, vilket Allan själv inte är det minsta intresserad av, tar han chansen och flyr sin tråkiga vardag.En rad händelser drar istället in Allan på en galen och oväntad resa kantad av ett gäng kriminella, mördare, en väska full av pengar, en elefant och en inkompetent polis. Jag är inte så förtjust i Robert filmer ,men denna film har han visat mig motsatsen.Se dessa filmer ni kommer inte bli besvikna jag skrattade och grät måste jag tillägga.

Kommentera här: