Samhället / Jobb

Jag vet att man inte har bloggat på ett bra tag, hänt en del privata saker i mitt liv som gör att jag inte orkat, haft lust helt enkelt. Livet är inte enkelt ibland och man får inte ge upp utan se det man har och gör det bästa av sitt liv. Vi lever tyvär i en svår samhälle som gör att människor blir stressade, deprimerad och sjuka. Det är mera krav på oss nu än någonsin tex när det gäller jobben. Man måste vara bäst ,ha massa erfarenheter, körkort och tävla med massa andra tusentals människor om samma jobb. Arbetsförmedlingen gör verkligen ingenting, man går på deras möte och man skickar in aktivitetsrapport sen händer det inget mera. Lever man tex i ett större stad blir det mera stress på vardagen. Här jag bor just nu finns det inga jobb alls jag har kämpat jätte mycket med att få ett jobb men det verkar helt omöjligt. För att få ett jobb måste man ha kontakter eller så styrs företagen av familjer. Men vi får inte glömma att alla människor är olika och vi lever på olika sätt. Hoppas på att vi svenska folk väljer rätt parti så det blir en bättre framtid.

Kommentera här: